Critical Reading 02/3: Oefening kritisch denken

Oefening:
Neem een televisiereclame in gedachten die je goed kent en denk er kritisch over na: appelleert het aan reëele behoeftes, welke trucs worden er gebruikt om het daarmee in verband te brengen? Voorziet het product eigenlijk wel in die behoefte? Kun je ook op een andere manier in die behoeft voorzien? Wat is het belang van de reclamemaker?

Ik heb de oefening twee keer gedaan, vervolgens schieten je moeiteloos talloze anderen te binnen.

2015-03-20 00.25.39

This article has 2 Comments

  1. Dit helpt je duidelijk! Probeer in de korte inleidingen bij dit soort posts ook kort aan te geven wat het je heeft opgelevert. Door zo’n analyse in het klein te maken, kom je dichter bij het beargumenteren van de keuzes die je maakt, en help je je lezer te snappen waarom je die neemt.

  2. Deze oefening heeft me geholpen bij het lezen van Bourriaud – Relational Aesthetics. Ik heb hem ook bij de deliverables gezet.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.